måndag 4 juni 2007

Diskmedel

Euroshoppers diskmedel är otroligt billigt det också. Det funkar finfint även om det inte alls är lika effektivt mot svår intorkad smuts som t.ex Yes är. Men om man bara diskar upp något lite lätt så känns det onödigt att använda något så dyrt som Yes. Därför använder jag Euroshoppers i vanliga fall och om det är smuts som inte kommer av enkelt så kör jag med lite Yes. Så det är med beröm prisvärt.

UPDATE: Efter närmre efterforskningar visar det sig att Euroshoppers diskmedel i jämförelse inte bara är mindre effektivt utan också helt sjukt odrygt. Där det med exempelvis Yes räcker med en pyttedroppe måste man med Eurosoppers ta en stor klick för att få samma effekt. Och inte ens det, där Yes får till ett tjockt och fylligt skum som är effektivt får man med Euroshoppers bara till ett vattnigt och rinnigt skum som är väldigt ineffektivt.

6 kommentarer:

Malin sa...

Jag tycker faktiskt att Yes är rätt prisvärt. Det är så enormt drygt jämfört med många andra diskmedel. En flaska räcker i evigheter..när jag köpt billigare varianter har de tagit slut mycket mycket snabbare..

Klart bäst är det ändå med diskmaskin! :)

Mattias S sa...

Ja, det är väldigt drygt. Men det gäller ju att hålla tillbaka användandet, jag tar alltid för mycket diskmedel när jag använder Yes. :)

Anonym sa...

Jag får hålla med Malin här. Efter intensiv forskning är det helt tydligt att Yes är mer prisvärt. Jag får en flaska Yes att hålla i över ett halvår medan en billigare variant bara räcker 1-2 månader. Helt klart dumsnålt att köpa annat än Yes!

Mattias S sa...

Efter närmre efterforskningar måste jag erkänna att ni har rätt.

Anonym sa...

Vad har skummet med något att göra? Det enda anledningen till att bry sig om det är la om man blåser såpbubblor. Skulle iaf tro att det är som med schampo det skummar för att det är vad folk förväntar sig men det är också enda anledningen.

Mattias S sa...

Jag skriver ju att skummet är effektivt mot smuts.
Det är bara att ta lite skum från diskhon och tvätta med om det är en smutsfläck efter att man sköljt en tallrik t.ex.

Med euroshoppers måste man ta en klick nytt diskmedel för att få samma effekt.