fredag 6 juli 2007

Falukorv

Euroshoppers Falukorv är som vanligt väldigt billig. Den smakar ganska bra men har en lite konstig konsistens och blir inte lika bra. Den är klart prisvärd men det finns godare alternativ som inte är särskilt dyra dom heller. Men om du har begränsad budget är det ett bra alternativ.

UPDATE: Något som jag glömde att påpeka är att korven inte ALLS är lika god rå som annan falukorv. Så som pålägg eller något annat är den inte prisvärd men som stekt är den verkligen det.

5 kommentarer:

Malin sa...

hur är det med kött-mängden då? för ofta brukar billig korv innehålla mycket mindre kött..

Mattias S sa...

Det är säkert mindre, har inte läst innehållsförteckningen. Men falukorv är skyddat så det måste vara minst x% kött för att få kallas falukorv.

Anonym sa...

euroshoppers kebab såg jag på ica häromdagen. vore inte det nåt att prova?

Mattias S sa...

Absolut, men jag har ingen ICA i närheten där jag bor just nu så det blir svårt.
Du kan testa om du vill och sen maila en recension till mig så lägger jag upp det här, och skriver ditt namn på den så klart. :)

Anonym sa...

fan vet om jag vågar... :)